Wartburg RS 1000 GT
 Menu:

 Laatste nieuws: 
 Er wordt gebouwd aan een versie voor een race team die met de RS 1000 GT uit gaat komen in de H.A.R.C.  wedstrijden.

 Het race team begint nu toch wel te twijfelen of ze ook niet voor de tweetakt zullen gaan!! (nog minder gewicht in  de  auto! plus minus 115 Kg motor+ versnellingsbak)
 Er wordt nu een Wartburg(drie cilinder1000cc) blok onder handen genomen waar minimaal 160pk uit moet komen.  (250pk is al over gesproken!!)
 De wagen wordt grotendeels uit aluminium/glasvezel gemaakt om gewicht te verminderen.


 De benzinetank
 Klik hier voor de foto's.

 De uitlaten klinken erg goed.
 Klik hier voor de foto's.


 De schokdempers en veren aangepakt bij Intrax.
schokbrekerDeze veerpootjes zitten voor en achter.




     



 wartburg groen                 
  De Wartburg RS 1000 GT
   is ontwikkeld voor circuit gebruik, maar is ook prima geschikt voor dagelijks gebruik.
De RS 1000 GT heeft een aangepast onderstel van een Wartburg 353.
De drie cillinder tweetakt motor of viertakt 4 cillinder ligt midden voor de achteras.
De RS 1000 GT is in geheel licht gewicht gebouwd.
Dit alles op basis van restauratie met waar nodig enige verbeteringen.
                                              
                                



Afmetingen:
hoogte : 1.00mtr
Breedte : 1.70mtr
Lengte : 4mtr
Vermogen in PK:160-300+
Gewicht : 600-750kg
cw waarde 0,29